Reklama, badanie rynku i opinii publicznej (dział 73)
Dział 73 PKD – Reklama, badania rynku i opinii publicznej to kompleksowy zbiór działań promocyjnych oraz analitycznych wspierających rozwój przedsiębiorstw. W skład tego działu wchodzą:
- Agencje reklamowe – specjalizują się w projektowaniu i realizacji kampanii reklamowych w mediach, takich jak internet, telewizja, radio oraz prasa.
- Badania rynku i opinii publicznej – obejmują analizę potrzeb konsumentów, potencjału rynkowego oraz badania dotyczące kwestii społecznych, politycznych i gospodarczych.
- Marketing bezpośredni – działania promocyjne skoncentrowane na dostarczaniu materiałów reklamowych, takich jak ulotki, próbki i broszury, bezpośrednio do potencjalnych klientów.
- Doradztwo marketingowe – pomoc w opracowywaniu efektywnych strategii promocji oraz komunikacji z klientami, dostosowanych do potrzeb rynku.
Ten dział PKD nie obejmuje działalności wydawniczej związanej z tworzeniem materiałów reklamowych ani produkcji reklam telewizyjnych, które są sklasyfikowane w odrębnych kategoriach.
grupa/ klasa/ podklasa | Nazwa grupowania | Opis dodatkowy |
73.1 | Reklama | Grupa ta obejmuje:
|
73.11 | Działalność agencji reklamowych | |
73.11.Z | Działalność agencji reklamowych | Podklasa ta obejmuje:
Podklasa ta nie obejmuje:
|
73.12 | Działalność związana z reprezentowaniem mediów | |
73.12.A | Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji | Podklasa ta nie obejmuje:
|
73.12.B | Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych | Podklasa ta nie obejmuje:
|
73.12.C | Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) | Podklasa ta nie obejmuje:
|
73.12.D | Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach | Podklasa ta nie obejmuje:
|
73.2 | Badanie rynku i opinii publicznej | |
73.20 | Badanie rynku i opinii publicznej | |
73.20.Z | Badanie rynku i opinii publicznej | Podklasa ta obejmuje:
|