Sekcja N (Działalność w zakresie usług administrowania i działalność wspierająca)

PKD 82.20.Z – Działalność centrów telefonicznych (call center)

Podklasa ta obejmuje działalność centrów telefonicznych (call center):

  • obsługujących zgłoszenia przychodzące za pośrednictwem pracowników z serwisu operatorskiego lub przy zastosowaniu automatycznego rozdziału zgłoszeń, zintegrowanych systemów komputerowo-telefonicznych lub interaktywnych systemów głosowych lub podobnych metod do przyjmowania zamówień, dostarczania informacji o produkcie, obsługi klienta lub rozpatrywania skarg,
  • prowadzących działalność związaną ze sprzedażą i promocją skierowaną do klienta, z badaniem rynku, marketingiem bezpośrednim, weryfikacją adresów.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • udzielania informacji przez telefon, sklasyfikowanego w 63.99.Z.

Kod 82.20.Z jest dozwolony dla osób fizycznych.

Co oznacza, że kod PKD jest dozwolony dla osób fizycznych?

W Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) oznacza, że działalność gospodarcza może być prowadzona przez osoby fizyczne w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. Oznacza to, że nie są wymagane skomplikowane formy prawne, takie jak spółki, aby rozpocząć działalność w ramach kodu PKD 82.20.Z. W takich przypadkach konieczne może być jedynie spełnienie podstawowych wymogów prawnych, takich jak rejestracja w CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) i uzyskanie odpowiednich zezwoleń lub posiadanie wymaganych kwalifikacji zawodowych. Tego typu działalności są szczególnie popularne wśród przedsiębiorców indywidualnych, ponieważ umożliwiają łatwe rozpoczęcie działalności i prowadzenie firmy w zgodzie z obowiązującymi przepisami.