grupa/ klasa/ podklasa | Nazwa grupowania | Opis dodatkowy |
73.1 | Reklama | Grupa ta obejmuje: - pełną ofertę kampanii reklamowej (tzn. od możliwości wewnątrz firmy po zadania zlecane podwykonawcom) zawierającą:
- strategie i planowanie mediów,
- projektowanie reklam, ilustracji i plakatów,
- pisanie scenariuszy do filmów reklamowych, umieszczanie ich w mediach,
- doradztwo,
- usługi kreatywne,
- planowanie materiałów reklamowych (bez ich produkcji),
- marketing bezpośredni i reklamę bezpośrednią,
- działalność związaną z reprezentowaniem mediów:
- pośrednictwo w sprzedaży miejsca i czasu na cele reklamowe w różnych mediach,
- pośrednictwo w odsprzedaży miejsca i czasu na cele reklamowe w różnych mediach.
|
73.11 | Działalność agencji reklamowych | |
73.11.Z | Działalność agencji reklamowych | Podklasa ta obejmuje: - kompleksowe projektowanie i realizowanie kampanii reklamowych poprzez:
- projektowanie, planowanie i umieszczanie reklam w mediach drukowanych, radiu, telewizji, Internecie oraz innych mediach,
- projektowanie, planowanie i umieszczanie reklam zewnętrznych, w formie bilbordów, paneli, gablot, balonów i sterowców reklamowych, wystawach okiennych, reklam na samochodach i autobusach itp.,
- dystrybucję i doręczanie prospektów i próbek reklamowych,
- tworzenie stoisk oraz innych konstrukcji i miejsc wystawowych,
- prowadzenie kampanii reklamowych i pozostałe usługi reklamowe mające na celu przyciągnięcie lub zatrzymanie klientów, np. poprzez:
- promocję wyrobów,
- marketing bezpośredni,
- doręczanie i zamieszczanie prospektów i próbek reklamowych oraz bezpośrednią reklamę korespondencyjną,
- doradztwo marketingowe.
Podklasa ta nie obejmuje: - działalności wydawniczej dotyczącej materiałów reklamowych, sklasyfikowanej w 58.19.Z,
- produkcji reklam telewizyjnych, sklasyfikowanej w 59.11.Z,
- badań rynku, sklasyfikowanych w 73.20.Z,
- fotografii reklamowej, sklasyfikowanej w 74.20.Z,
- wysyłania materiałów reklamowych, sklasyfikowanego w 82.19.Z,
- organizacji targów i wystaw, sklasyfikowanej w 82.30.Z.
|
73.12 | Działalność związana z reprezentowaniem mediów | |
73.12.A | Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radio i telewizji | Podklasa ta nie obejmuje: - działalności specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations), sklasyfikowanej w 70.21.Z,
- sprzedaży czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach.
|
73.12.B | Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych | Podklasa ta nie obejmuje: - działalności specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations), sklasyfikowanej w 70.21.Z,
- sprzedaży miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach.
|
73.12.C | Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) | Podklasa ta nie obejmuje: - działalności specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations), sklasyfikowanej w 70.21.Z,
- sprzedaży czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach.
|
73.12.D | Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach | Podklasa ta nie obejmuje: - działalności specjalistów stosunków międzyludzkich (public relations), sklasyfikowanej w 70.21.Z,
- sprzedaży czasu lub miejsca na reklamę bezpośrednio przez właściciela tego czasu i miejsca (np. wydawcę), sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach.
|
73.2 | Badanie rynku i opinii publicznej | |
73.20 | Badanie rynku i opinii publicznej | |
73.20.Z | Badanie rynku i opinii publicznej | Podklasa ta obejmuje: - badanie potencjału rynkowego, popytu i zwyczajów konsumentów w celu zwiększenia sprzedaży i wprowadzania nowych produktów, włączając analizę statystyczną uzyskanych wyników,
- badanie opinii publicznej w kwestiach zagadnień politycznych,gospodarczych i społecznych oraz analizę statystyczną uzyskanych wyników.
|